Här hittar du några av de vanligaste frågorna till kundservice. Hittar du inte svaret på din fråga här så är du välkommen att kontakta oss.

 

Hur beställer jag nya nycklar eller nyckelkort till min bil?
Kontakta din närmaste återförsäljare som hjälper dig att beställa nycklar.
 
Jag ska köpa lack till min bil och behöver färgkoden.
För att kunna hjälpa dig behöver vi bilens registreringsnummer eller chassinummer som finns på bilens registreringsbevis. Kontakta oss så hjälper vi dig.
 
Var finner jag närmaste återförsäljare/verkstad?
Sök efter närmaste återförsäljare/verkstad här.
 
Hur ofta ska jag serva min bil eller byta kamrem?
Information om serviceintervaller och byte av kamrem finns i serviceboken för din bil eller de dokument som överlämnats vid leverans av bilen. 

 
Jag har importerat bilen från ett annat land till Sverige och behöver ett CoC-intyg (Certificate of Conformity). Var kan jag beställa det?
Intyget ska beställas från ursprungslandet. Exempel: Om bilen är importerad från Spanien så är det från Renault Spanien du beställer CoC-intyget.
 
Jag ska flytta till utlandet och ta bilen med mig. Vilken dokumentation behöver jag?
Om bilen ursprungligen är från Sverige så behöver du ett Certificate of Conformity intyg, ett dokument från importören. För att få uppgifter om vilka fler/andra dokument du kan tänkas behöva så måste du kontakta det landets myndigheter som bilen ska exporteras till. Du kan beställa Certificate of Conformity intyg genom att maila till kundservice med adress, namn och telefon.

 

Hur beställer jag en ny instruktionsbok till min bil?
Kontakta din återförsäljare så beställer de en ny instruktionsbok till dig. Du kan även ladda ner en instruktionsbok här.


Hur beställer jag en ny servicebok till min bil?
Kontakta din närmaste Renaultverkstad.
 
Var hittar jag information om Renaults elbilar?
Du hittar den senaste informationen på Renaults webbplats om elbilar. Besök www.renault-ze.com.